Заняття Школи педагогічної майстерності

2017-03-20

/Files/images/IMG_4712.jpg

Фундаментальна мета сучасної освіти

полягає не в наданні учням інформації,

а в тому, щоб розвивати в них критичний спосіб мислення”

Д. Дьюї

Ці слова американського науковця стали епіграфом до заняття Школи педагогічної майстерності міської станції юних техніків. 20 березня 2017 року викладачам була запропонована тема «Використання технології розвитку критичного мислення».

Працюючи над науково-методичною темою закладу педагоги не можуть оминути проблему розвитку критичного мислення учнів. У концепції нової української школи, ухваленій Колегією МОН 27 жовтня 2016 року, зазначено: «За експертними оцінками, найбільш успішними на ринку праці в найближчій перспективі будуть фахівці, які вміють навчатися впродовж життя, критично мислити, ставити цілі та досягати їх, працювати в команді, спілкуватися в багатокультурному середовищі та володіти іншими сучасними вміннями».

Тож впроваджуючи компетентністний підхід до навчально-вихованого процесу, педагоги повинні володіти прийомами та методами, що спрямовані на формування у вихованців аналітичного мислення.

Тому, під час заняття, педагоги за допомогою метода «знаю — хочу дізнатися — навчаюсь» знаходили відповіді на питання:

Які складові критичого мислення?

Які ознаки має людина, яка мислить критично?

Які умови стимулюють вихованців до критичного мислення?

Що дають навички критичного мислення?

Але головною частиною заняття стала практична робота. Перед педагогами було поставлено завдання: розробити модель заняття у структурі якого використані ті прийоми та методи, які є найбільш ефективними для формування критичного мислення.

Пропонувалися: «метод недостатньої інформації», «метод несподіваної заборони», метод «знаю — хочу дізнатися — навчаюсь», прийом «мозковий штурм» та інші. Усі вони зайняли «почесне» місце в «Картотеці прийомів та методів розвитку критичного мислення».

Сучасному суспільству потрібна інформована та компетентна особистість, яка спроможна приймати самостійні рішення і нести відповідальність за свої вчинки. Людина з критичним розумом здатна вимогливо оцінювати свої думки, ретельно перевіряти рішення, зважувати всі аргументи «за» і «проти», виявляючи самокритичне ставлення до своїх дій.

За підсумками роботи викладачі сформулювали загальні поради для вихованців щодо прийнятті правильних рішень - «Алгоритм прийняття зважених рішень».

/Files/images/IMG_4720.jpg /Files/images/IMG_4722.jpg

/Files/images/IMG_4710.jpg

Завідуючий методичним відділом Калініна Л.Г.

Кiлькiсть переглядiв: 231

Коментарi