2019-01-29
Сучасний технологічний процес, соціальні, політичні, екологічні умови нашого життя нерідко призводять до виникнення синдрому розумово-емоційного напруження, а точніше кажучи, стресу.
Найбільше стресовим ситуаціям піддаються люди, які працюють в інтелектуальній сфері, оскільки саме розумове напруження стає причиною стресу.
Тому 28 січня 2018 року педагоги міської станції юних техніків зустрілися на занятті Школи педагогічної майстерності для обговорення теми “Стрес-менеджмент для педагогів”. Заняття було побудовано у формі психолого-педагогічного “консиліуму”. Педагоги мали змогу поглянути на проблему стресу як на “хворобу”, визначити її ознаки та особливості “перебігу”, дізнатися про фактори, які викликають розумово-емоційне виснаження.
Професія педагога вимагає значного інтелектуального напруження з метою найкращого викладання освітнього матеріалу, яке у свою чергу може спричинити стресову ситуацію. Щодня, використовуючи свій розумовий та інтелектуальний потенціал, педагог має вміти працювати з цілою групою вихованців, зацікавити їх, налаштувати на роботу. І це дуже непросто!
А якщо до цього додати можливі домашні проблеми та й незадовільний рівень життя, то взагалі складеться велика вірогідність отримати стрес...
Під час заняття, за допомогою анкетування, педагоги провели “самодіагностику” рівня свого емоційного виснаження та рівня стресостійкості.
Методист міськСЮТ Калініна Л.Г. познайомила колег з основними копінг-стратегіями, як способами психологічної діяльності і поведінки, що спрямовані на підтримку психологічної рівноваги та подолання стресових ситуацій.
А разом з практичним психологом, Колесової М.В., педагоги випробували ті вправи, які можуть прийти на допомогу кожному у стресових ситуаціях.
На завершенні заняття, у ході дискусії, педагоги сформулювали “призначення” від стресу, виконуючи яке можливо вберегти себе від стресу або зменшити його негативний вплив.