• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • До 100-річчя В.О.Сухомлинського

/Files/images/Сух.jpg В. О. Сухомлинський — автор 41 монографії і брошури, більше 600 статей, 1200 оповідань і казок. Загальний тираж його книг становить близько 4 млн екземплярів на різних мовах народів нашої країни і світу.

В квітні 1970 року він закінчив роботу «Проблеми виховання всесторонньо розвинутої особи» — доповідь для захисту докторської дисертації по сукупності робіт.

Всі праці Сухомлинського дають переконливе уявлення не тільки про різносторонність педагогічних підходів Сухомлинського, але і про цілісність всього його педагогічного мислення.

Твори В. Сухомлинського видані 53-а мовами світу, загальним тиражем майже 15 млн примірників. Книга «Серце віддаю дітям» перекладена на 30 мов світу і витримала 54 видання. В період з 1945 по 1970 рр. надруковано 463 статті; у 1971–1986 рр. — 105 статей.

Країни, де видавались твори В. Сухомлинського: Азербайджан, Вірменія, Білорусь, Грузія, Естонія, Казахстан, Киргизія, Латвія, Литва, Молдавія, Таджикистан, Татарстан, Узбекистан, Чувашія. А також: Англія, Болгарія, Іспанія, Китай, Монголія, Німеччина, Польща, Румунія, Угорщина, Фінляндія, Франція, Чехословаччина, Югославія, Японія.

Його книги присвячені головним чином вихованню і навчанню молоді, педагогізації батьків, методиці викладання мови і літератури в середніх школах та ін.

Пропагуючи виховання колективізму в учнів, Сухомлинський рішуче відкидав принцип виховання індивідуума через колектив як засаду, «яка може завдати духової травми вихованцеві».

Віддаючи належне трудовому вихованню в школі, виступав проти ранньої спеціалізації (з 15 років життя), передбаченої «Законом про зміцнення зв'язку школи з життям».

Сухомлинський створив оригінальну педагогічну систему, що ґрунтується на принципах гуманізму , на визнанні особистості дитини найвищою цінністю , на яку повинні бути орієнтовані процеси виховання і освіти , творча діяльність згуртованого колективу педагогів-однодумців та учнів .

Сухомлинський будував процес навчання як радісну працю; велику увагу він приділяв формуванню світогляду учнів; важлива роль у навчанні відводилася слову вчителя , художньому стилю викладу , твору разом з дітьми казок , художніх творів.

Сухомлинський розробив комплексну естетичну програму «виховання красою» .

У радянській педагогіці свого часу став розробляти гуманістичні традиції вітчизняної і світової педагогічної думки.

Його ідеї втілені в практиці багатьох шкіл .

Найважливішими працями Сухомлинського є:

«Воспитание коллективизма у школьников» (1956);

«Трудовое воспитание в сельской школе» (1957);

«Педагогический коллектив средней школы» (1958);

«Виховання в учнів любові і готовності до праці» (1959);

«Воспитание коммунистического отношения к труду» (1959);

«Воспитание советского патриотизма у школьников» (1959);

«Система роботи директора школи» (1959);

«Верьте в человека» (1960);

«Як ми виховали мужнє покоління» (1960);

«Виховання моральних стимулів до праці у молодого покоління» (1961);

«Духовный мир школьника» (1961);

«Формирование коммунистических убеждений молодого поколения» (1961);

«Людина неповторна» (1962);

«Праця і моральне виховання» (1962);

«Дума о человеке» (1963);

«Нравственньй идеал молодого поколения» (1963);

«Шлях до серця дитини» (1963);

«Воспитание личности в советской школе» (1965);

«Щоб у серці жила Батьківщина» (1965);

«Моральні заповіді дитинства і юності» (1966);

«Трудные судьбы» (1967);

«Павлышская средняя школа» (1969);

«Сердце отдаю детям» (1969);

«Народження громадянина» (1970);

«Методика виховання колективу» (1971);

«Разговор с молодым директором школы» (1973);

«Как воспитать несовершеннолетнего человека» (1975);

«Мудрая власть коллектива» (1975) та багато інших.

У 1976 р. видані вибрані твори Сухомлинського у 5-ти томах.

За свою педагогічну працю В.О.Сухомлинський був нагороджений двома орденами Леніна, багатьма медалями Союзу РСР.

З 1958 року Сухомлинський - член-кореспондент Академії Педагогічних Наук РРФСР, з 1958 р. Заслужений вчитель УРСР.

В 1968 року йому було присвоєно звання Героя Соціалістичної праці. В тому ж році він був обраний членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР.

У 1974 р. за книгу «Серце віддаю дітям» Сухомлинський удостоєний Державної премії УРСР.

У 2011 році на честь Василя Сухомлинського названа вулиця в Києві

В 1989 р. була утворена Міжнародна асоціація прихильників Сухомлинського (Марбург), а в 1990 р. — Українська асоціація Василя Сухомлинського, яка систематично проводить Всеукраїнські педагогічні читання, присвячені вивченню і впровадженню у широку педагогічну практику творчої спадщини видатного педагога.

З плином часу інтерес учених і вчителів до життя і творчості В. О. Сухомлинського зростає, поширюється в Україні й світі. Без його творчості не можна уявити сучасної гуманної педагогіки.

Ідеї Сухомлинського активно впроваджують в життя:

 Павлиська середня школа ім. В. О. Сухомлинського;

 Український колеж ім. В. О. Сухомлинського м. Києва;

 Олександрійське педагогічне училище Кіровоградської області ім. В. О. Сухомлинського;

 Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського;

 Дитячий навчальний заклад ім. В. О. Сухомлинського;

 Державна науково-педагогічна бібліотека України ім. В. О. Сухомлинського.

Кiлькiсть переглядiв: 12

Коментарi