2019-11-01
31 жовтня 2019 року педагоги міської станції юних техніків взяли участь у роботі Школи педагогічної майстерності. Тема зустрічі — «Готовність до провайдингу інновацій як важлива професійна якість педагога».
Сучасне суспільство розвивається стрімко. Це викликає необхідність такої організації системи освіти і самого освітнього процесу, які могли б підготувати сьогоднішніх учнів до життя в швидко мінливих умовах. Традиційний педагог (монополіст в передачі необхідних знань) йде зі сцени. На зміну йому приходить педагог-дослідник, вихователь, консультант, керівник проектів, педагог з інноваційним стилем мислення, здатний до творчої і професійної діяльності.
Готовність до інноваційної педагогічної діяльності є важливою характеристикою педагога, умовою успішності його як фахівця.
Спікер зустрічі — методист міськСЮТ Калініна Л.Г. — запропонувала розглянути готовність педагогів до інновацій за допомогою технології SWOT-аналізу.
У категорії «Strengths» — сильні сторони, педагоги зробили наголос на тому, що впровадження інноваційних технологій дозволяє підвищити якість навчання і рівень підготовки вихованців. Перелічили інноваційні технології, методи і форми, які використовують на заняттях: інтегровані, дослідницькі заняття; проектні технології; інтерактивні методи організації супроводу освітнього процесу з використанням інформаційних технологій.
У категорії «Weaknesses» — слабкі сторони, присутні учасники зустрічі розподілили відомі бар'єри інноваційної діяльності на педагогічні та психологічні та підкреслили, що більшість з перерахованих психологічних бар'єрів лежить в площині емоційно-особистісної сфери педагога.
Аналізуючи «Opportunities» — можливості, були окреслені форми залучення педагогів до інноваційної діяльності та особисті якості, необхідні для сучасного «ефективного педагога».
В категорії аналізу «Threats» — загрози, педагоги вказали на соціальні перешкоди інноваційної діяльності у позашкіллі.
Підводячи підсумки SWOT-аналізу впровадження інновацій, педагоги наголосили, що головним вектором інноваційного підходу до навчання є особистісно-орієнтована взаємодія педагога та вихованців; будь-які нововведення повинні відповідати вимогам сучасного суспільства та інформаційних технологій; знання про свій рівень сформованості готовності до провайдингу педагогічних інновацій надасть змогу педагогу спланувати шлях власного саморозвитку.